بهترین منطقه اطراف تهران برای سرمایه گذاری

در کدام مناطق حومه طهران خانه ارزان‌تر است؟

طی سال‌ها به تدریج شهرک‌های حومه طهران رشد کردند و اشاعه یافتند. امروزه این شهرک‌ها امکانات لازم برای یک زندگی راحت را دارند و برای سکونت پسندیده هستند. قبل از هر چیز ابتدا به‌اختصار این شهرها را شناسایی می‌کنیم و پس به شرایط خرید آپارتمان در شهرک‌های حومه طهران می‌پردازیم. مبالغی که اعلام می‌شوند عمدتا مربوط به آگهی‌های خریدوفروش خانه در شهرک‌های حومه تهران هستند که سامانه‌های هوشمند خرید منزل آن‌ها را برای خرید آپارتمان در خرداد 98 به‌روز کرده‌اند.

  • بومهن
  • پردیس
  • اندیشه
  • رودهن
  • کهریزک
  • پرند
  • دماوند

بومهن

بومهن بهترین فاز شهرستان پردیس به‌شمار می‌آید و در 54 کیلومتری شمال شرقی طهران واقع شده است. اگر از جاده تهران به دماوند گذشته باشید، حتما روستای سرسبز بومهن را دیده‌اید.

بومهن یگانه از شهرک‌های حومه تهران است که به خوش‌آب‌وهوایی شهرت دارد. شهرک کشاورز و شهرک طلاییه جزو شهرک‌هایی هستند که در بومهن رشد و گسترش یافته‌اند.

در ماضی عمده خانه‌هایی که در بومهن ساخته می‌شد، ویلایی بودند. آب‌وهوای معتدل و خنک باعث رونق ویلاسازی در این شهرک شده بود. ولی روزبه‌روز بر تعداد آپارتمان‌های آن افزوده می‌شود.

مجموعه عواملی از آنگونه آب‌وهوای خوش، خلوتی و ارزان بودن بها زمین و خرج ساخت‌وساز باعث شده است که اخیرا بازار خرید آپارتمان در این منطقه رونق بگیرد.

واقعیت این است که در مقام مقایسه، بها زمین و خرج ساخت‌وساز در بومهن با دویی زیادی کمتر از طهران است. این ویژگی‌ها برای متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران دلیل و مشوق بزرگواری محسوب می‌شود.

در خرداد 98 برای خرید یک آپارتمان تک خوابه بازسازی‌شده 50 متری در بومهن باید 175000000 تومان هزینه کنید. ولی اگر به‌دنبال آپارتمان بزرگ‌تر با شمار خواب‌های اغلب هستید، بدانید که یک آپارتمان 65 متری دو خوابه را در بومهن می‌توانید به بها 200000000 تومان بخرید که با قیمت‌های طهران قابل مقایسه نیست. حتی یک آپارتمان 100 متری دو خوابه در بومهن 295000000  بها دارد که در بعضی مناطق طهران می‌شود با آن فقط یک منزل 50 متری خرید!

پردیس

یکی از جدیدترین شهرک‌های حومه تهران پردیس است که در 17 کیلومتری شمال شرق طهران پیمان گرفته است. خاصیت بزرگ پردیس این است که به تهران زیاد  نزدیک  است و افرادی که مجبور هستند هرروز به طهران رفت‌وآمد کنند، ترجیح می‌دهند در پردیس خانه بخرند.

شهرک‌های حومه تهران خاصیت بارزشان این است که ضمن تقریبا  بودن به پایتخت، در آن‌ها اثری از آلودگی و ترافیک آزاردهنده طهران نیست. البته هزینه ساخت‌وساز و بها زمین و منزل هم در این مناطق قطعا کمتر از طهران است و این به محبوبیت شهرک‌های حومه تهران می‌افزاید.

یک آپارتمان دوخوابه 100 متری نوساز را در پردیس با 380 میلیون تومان می‌توان خرید. در ضمن برای خرید یک آپارتمان دوخوابه نورگیر در بهترین فاز پردیس (فاز یک) با 500 میلیون تومان می‌توانید صاحب‌خانه شوید.

البته کسانی که در خرداد 98 آپارتمان‌های ارزان‌قیمت‌تری می‌خواهند هم در پردیس امکان خانه‌دار شدن دارند. مثلا یک خانه 87 متری دو خوابه نوساز را می‌توان با 280000000 میلیون تومان خرید.

اندیشه

از جمله سایر گزینه‌های خرید آپارتمان در حومه طهران شهرک فکر است. این شهرک در مرکز شهرستان شهریار واقع شده است. دسترسی اندیشه به تهران، شهریار و کرج زیاد خوب است و گرد از ویژگی‌های آن به‌شمار می‌آید.

قیمت زمین و هزینه‌ ساخت‌وساز در اندیشه کمتر از تهران است. به همین دلیل دسته عمده‌ای از متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران حتما به خرید آپارتمان در اندیشه اندیشه می‌کنند. ضمن این‌که به سبب رونق ساخت‌وساز آپارتمان و کوچ برخی از تهرانی‌ها به این شهرک، در سال‌های تازه امکانات شهری و رفاهی احسان برای آن به‌وجود آمده است.

فاز یک اندیشه بهترین فاز فکر محسوب می‌شود که نسبت به فازهای سایر قیمت زمین در آن قدری اغلب است. فاز دو هم کم و بیش به همین میزان برای خرید آپارتمان محبوب و گران‌تر است. اگر از اهالی  سوال شود که بهترین فاز فکر کدام است، قطعا از فاز یک و فاز دو اسم می‌برند.

در خرداد 98 بها یک منزل 80 متری دو خوابه در بهترین فاز فکر (فاز یک) به بها 446 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

اما در بهترین فاز فکر آپارتمان ارزان‌تری هم می‌توان خرید. در خرداد 98 برای خرید یک آپارتمان 47 متری یک خوابه کافی است 222 میلیون تومان داشته باشید لغایت در یک برزن خوب صاحب یک آپارتمان نقلی اخیرالتأسیس شوید.

رودهن

از سایر شهرک‌های حومه طهران رودهن است که طبیعت ویژه آن مایه شده است بسیاری از متقاضیان خرید آپارتمان در حومه طهران سراغ آپارتمان‌های رودهن را بگیرند.

رودهن شهر زیبایی است که در دره‌ای سرسبز قرار دارد. اما به انگیزه پایین بودن بها زمین و پسندیده بودن هزینه ساخت‌وساز آپارتمان‌هایی هم در آن ساخته شده است. در پی رونق ساختمان‌سازی و آپارتمان‌سازی جمعیت زیادی به رودهن کوچیده‌اند و به دنبال آن امکانات رفاهی و شهری به‌وجود آمده است.

میان شهرک‌های حومه طهران و در سنجش با شهرک‌هایی مشابه اندیشه رودهن با بیش از 300 سنه قدمت، جزو قدیمی‌ترین آن‌ها شناخته می‌شود. البته ناگفته نماند که به همین ترتیب بها زمین و هزینه ساخت‌وساز در بومهن هم به نسبت به دیگر شهرک‌های حومه طهران بالاتر است. گرچه هنوز از قیمت‌های تهران فاصله معقولی دارد.

طبق پسینیان اطلاعاتی که در دست است، الی اواخر زمستان 97 برای خرید یک آپارتمان دو خوابه 75 متری باید 203 میلیون تومان داشته باشید. در همین ماه‌ها یک آپارتمان دو خوابه 100 متری 190 میلیون تومان برای فروش اعلان شده است. ولی با قدری جست‌وجوی بیشتر، قیمت‌های کمتری را هم می‌توان یافت.

کهریزک

یکی دیگر از نزدیکترین شهرک‌های حومه طهران به تهران، کهریزک است که بیشتر با اسم آسایشگاه سالمندان سرشناس آن شناخته می‌شود. با وجود متروی خط یک سال‌ها است رفت‌وآمد از طهران به کهریزک به آسانی سپریدن می‌شود.

کهریزک از بخش‌های شهرستان ری در تقرب تهران است و به‌رغم فاصله‌ کمی که از پایتخت دارد، برای خرید آپارتمان در حومه طهران گزینه احسان به‌شمار می‌آید.‌ طی سال‌های تازه امکانات شهری احسان برای کهریزک ایجاد شده است و در کناره پایین بودن بها زمین و خرج ساخت‌وساز کمتر اتباع زیادی را به سمت خود کشانده است.

خانه‌های با متراژ پایین در این ناحیه با بها پایین هستی دارند. یک آپارتمان 45 متری یک خوابه در خرداد ماه 98، 105 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. وانگهی یک آپارتمان دو خوابه نوساز 464 میلیون تومان قیمت دارد. در آگهی‌های خریدوفروش ملک قیمت‌های اغلب و کمتر از این مقادیر هم یافت می‌شود.

پرند

در سال‌های گذشته با رشد مهاجرت از شهرهای سایر به پایتخت و قیمت گزاف خرید منزل در تهران، لزوم ساخت شهرک‌های حومه تهران بیش از قبل رخ نمود. پرند یکی از شهرک‌های حومه طهران است که بها زمین در آن زیاد ناچیز است و هزینه ساخت‌وساز هم پایین‌تر برآورد می‌شود. برآیند اینکه افرادی که منظور خرید آپارتمان در حومه طهران را دارند، می‌توانند روی خرید خانه در پرند حساب باز کنند. در پرند آرزوی داشتن خانه‌ای از آن خویش می‌تواند محقق شود.

پرند یک شهر نسبتا جدید به‌شمار می‌رود که به دلیل ارزان بودن بها زمین و بها آپارتمان از خرید منزل در آن استقبال شده است. اگر در خرداد 98 قصد خرید آپارتمان در حومه طهران را دارید، حتما قیمت‌ آپارتمان‌های پرند را هم رسیدگی کنید.

برای خرید یک آپارتمان 95 متری دو خوابی لازم است یک بودجه 220 میلیون تومانی داشته باشید. در ضمن اگر 700 میلیون تومان دارید، می‌توانید در پرند با آن یک آپارتمان 118 متری سه خوابه نوساز بخرید.

دماوند

آلودگی طهران حتی می‌تواند افرادی را که دستشان به دهانشان می‌رسد و توان خرید خانه در طهران را دارند، از پایتخت فراری بدهد. دماوند در حوزه کوه‌های دماوند از مناطق خوش‌آب‌وهوای  نزدیک  تهران است؛ با این تفاوت بزرگ که بها زمین در آن با قیمت‌های طهران قابل مقایسه نیست.

گیلاوند را بهترین فاز دماوند می‌دانند که آپارتمان‌هایش به بها مناسبی خریدوفروش می‌شوند. وانگهی هزینه ساخت‌وساز هم کمتر از هزینه ساخت در طهران تمام می‌شود. از همین رو کسانی که بعید خرید آپارتمان در تهران را خط کشیده‌اند، می‌توانند سراغ آپارتمان‌های دماوند بروند.

خرید آپارتمان در حومه طهران این مزیت را دارد که برای خانه‌های با متراژ بالا پولی زیاد کمتر از قیمت یک خانه بسیار کوچک می‌پردازید. در خرداد 98 در بهترین فاز دماوند (گیلاوند) می‌توانید با 258 میلیون تومان

یک آپارتمان دو خوابه 78 متری بخرید و در آن سکونت کنید. ارزان‌تر متعلق به هم شدنی است. مثلا یک آپارتمان دو خوابه 78 متری در دماوند 155 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

هشتگرد

شهر هشتگرد گرد از شهرهای کرج محسوب می‌شود که در سال‌های بازپسین به دلیل نازل بودن بها زمین ساخت‌وساز گسترده‌ای در آن چهره گرفته است. ساخت آپارتمان‌های متعدد با متراژهای گوناگون برای رفع معضل مسکن در طهران سابقه‌ای طولانی دارد. اما امروزه با بهبود امکانات شهری، عده زیادی نسبت به خرید آپارتمان در هشتگرد راغب هستند.

قیمت خرید یک آپارتمان هشتاد متری در خرداد 98 در هشتگرد به بها 184 میلیون تومان اعلان شده است. در ضمن یک آپارتمان 100 متری را می‌توان به بها 600 میلیون تومان خرید. حتی بها آپارتمان‌های با متراژ بالاتر در هشتگرد نیز از قیمت تهران با ناسازگاری کمتر است؛ در بهار 98 برای خرید یک آپارتمان 4 خوابه 280 متری در هشتگرد باید 12 میلیارد تومان داشته باشید.

خرید و فروش ملک

مهارت داشتن در خرید و فروش املاک در مدت زمان کوتاه و بازاریابی در این شغل یک استعداد ذاتی و نهادینه در هر فرد نیست ، این مهارت با آموزش و تجربه بدست می آید.  امروزه با فراهم شدن بستر های فضای مجازی امکان خرید و فروش ملک برای هر شخص به صورت مستقل فراهم شده است و هر فرد حتی با دانش کم می تواند وارد این حوزه شود. سایت های درج آگهی املاک و مستغلات در دهه اخیر بسیار مورد استقبال واقع شده اند.

از طرفی با افزایش استفاده روزانه از موبایل و اینترنت، اولین جایی که افراد به دنبال رفع نیاز خود هستند، فضای آنلاین و سایت های اینترنتی است. از این رو ثبت آگهی در سایت های املاکی از راه های موثر در خرید و فروش املاک و مستغلات است.

سایت درج آگهی چانچو

سایت درج آگهی چانچو نیز با توجه به نیاز های همه افراد جامعه در این حوزه فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز کرده است. شما می توانید با درج آگهی خود حال چه مالک یا بنگاه باشید، بسیار سریع خریدار واقعی خود را پیدا کنید و با در نظر داشتن موارد امنیتی وارد معامله شوید.

سایت چانچو خدمات درج آگهی املاک خود را به صورت حرفه ای و مجزا در دسته های ذیل فراهم کرده است، چنانچه شما قصد ، خرید یا فروش ، اجاره ، رهن ، تهاتر و مشارکت داشته باشید می توانید از طریق لینک های زیر به صفحه مورد نظر بروید :

آپارتمان

ملک کلنگی

خانه ی ویلایی

باغ ویلا

اتاق و سوئیت

اداری و تجاری

مغازه و غرفه

دفتر کار و مطب

زمین مسکونی و تجاری

زمین کشاورزی

زمین باغی

گلخانه و سردخانه

املاک صنعتی

انبار ، سوله ، سالن و پارکینگ

املاک دامداری ، طیور و آبزیان

رستوران ، تالار و سفره خانه

هتل ، متل ، هتل آپارتمان و مسافرخانه

کارخانه و کارگاه

معدن