نماد سایت وبلاگ چانچو مطالبی متنوع در حوزه مسکن

راهنمای اجاره ویلا در تعطیلات نوروز

راهنمای اجاره ویلا در تعطیلات نوروز : برای اجاره ویلا در ایام نوروز پیش از هر اقدامی، اول جواب این چند سئوال ساده را مشخص کنید: سفر شما چندروزه است و قرار است چند روز آن را در ویلا باشید؟ چند نفر هستید؟ کودک و سالمند همراه دارید؟ بودجه‌ای که برای محل اقامت خود در نظر گرفته‌اید چقدر است؟ از قیمت‌های روز اجاره‌ ویلا خبر دارید؟ از منطقه‌ای که قرار است به آن سفر کنید شناختی دارید؟

جست‌وجوی اینترنتی

با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید ویلاهای زیادی پیدا کنید. هنگام بررسی آگهی‌ها به تاریخ‌ها دقت کنید تا مبادا تاریخ‌های منقضی شده را بررسی کنید. توصیه می‌شود قبل از سفر با متصدی ویلا تماس بگیرید تا از خالی بودن آن مطمئن شوید. از آنجا که ممکن است آدرسی که برای ویلا نوشته شده، دقیق نباشد یا ویلا در منطقه‌ای ناشناخته یا صعب‌العبور قرار گرفته باشد، بهتر است اطلاعات کلی از محل ویلا را در شهر مورد نظرتان که قصد اقامت در آن را دارید به دست بیاورید.

راهنمای اجاره ویلا در تعطیلات نوروز

برای اجاره ویلا عجله نکنید

اگر ویلایی را برای اجاره انتخاب کردید، در اجاره کردن آن عجله به‌خرج ندهید و به‌محض رسیدن به مقصد، ویلا را به‌‌صورت دقیق بررسی کنید. برخی از مالکانِ ویلا ممکن است در ساختمان حضور داشته و در طبقه‌ بالا، پایین یا حتی در یکی از اتاق‌های ویلا سکونت داشته باشند. این موضوع برای عده‌ای از مسافران خوشایند نیست.

پس حتماً این موضوع را سئوال کنید. دقت کنید که عکس با خود ویلا مطابقت داشته باشد. فریب ظاهر ویلا را هم نخورید. مساحت ویلا، تعداد اتاق‌ها، تعداد تخت‌ها، ظرفیت اسکان، نزدیکی به دریا و مکان‌های گردشگری (به‌صورت پیاده و سواره)، از مواردی است که باید چک شوند.

تجهیزات و امکانات را چک کنید

امکانات و خدماتی که در آگهی عنوان شده باید در ویلا موجود و قابل استفاده باشد. مثلاً اگر کولر اسپلیت یا بخاری در هر اتاق عنوان شده باید موجود باشد. هر امکاناتی از پارکینگ، تخت و سرویس خواب، تلویزیون، سرویس بهداشتی فرنگی، مبلمان، ماشین لباسشویی، یخچال، اینترنت رایگان گرفته تا باربیکیو، سیستم صوتی، استخر، سونا، جکوزی، فوتبال دستی، میز بیلیارد، تاب، منقل در محوطه، سیستم تهویه مطبوع، و خلاصه هر آنچه که در آگهی آمده باید در ویلا موجود باشد.

گرمایش و سرمایش، آسیب‌های قبلی در و دیوار و وسایل، امنیت درها، دریچه‌ها، پنجره‌ها و حفاظ‌ها،‌ قفل‌ها و بخش‌های قابل نفوذ به خانه، عملکرد یخچال و اجاق گاز، وضعیت کمدها و همچنین میزان نو یا کهنگی مبلمان و تخت‌ها را بررسی و شناسایی کنید؛ اگر موردی بود، قبل از مستقر شدن در ویلا، به اطلاع متصدی یا مالک برسانید تا در زمان تخلیه هزینه‌ اضافی به شما تحمیل نشود.

حصارکشی امن

اگر کودک و خردسال همراه دارید مطمئن شوید که دور تا دور ویلا حصارکشی شده است مخصوصاً اگر ویلای ساحلی اجاره می‌کنید این مسئله بسیار مهم است.

نظافت ویلا مهم است

مالک یا متصدی باید ویلا را تمیز و نظافت‌شده به شما تحویل بدهد؛ متقابلاً مسافر هم باید ویلا را تمیز به موجر برگرداند. دریافت هرگونه وجه از مسافر بابت نظافت ممنوع است. درخصوص ویلاهای استخردار دقت کنید که آب استخر تازه عوض شده باشد و استخر کاملاً تمیز باشد.

استخر تصفیه‌خانه داشته باشد و کلر آب اندازه باشد. اگر در آگهی استخر دارای آب گرم عنوان شده، زمانی که ویلا را اجاره می‌کنید دمای آب داخل استخر را بر اساس دماسنج از متصدی بپرسید.

چانه‌ها را اول بزنید!

قیمت اجاره را در همان ابتدا روشن کنید. قیمت درج‌شده در آگهی‌ها معمولاً در آخر هفته‌ها و تعطیلات تغییر می‌کند؛ با یک تماس تلفنی می‌توان به این موضوع پی برد. همچنین تعداد نفرات توافقی است. بعضی ویلاها برای نفرات بیشتر از ظرفیت نرمال، در ازای هر شب اقامت، مبلغی را دریافت می‌کنند.

اما دریافت مبلغ اضافه بر مبلغ درج‌ شده در آگهی به هر عنوانی از قبیل پورسانت، کمیسیون و غیره مجاز نیست. اگر ویلا سرایدار دارد، از پرداخت وجه اضافی به سرایدار ویلا هم پرهیز کنید چون این رویه باعث کاهش خدمات سرایداری شده و به‌مرور عادت و وظیفه شمرده می‌شود که مبلغی اضافه بر حقوق توسط مسافران به سرایدار پرداخت شود.

تا زمانی که در ویلا مستقر نشدید، وجهی نپردازید

توصیه می‌شود بعد از انتخاب ویلای مورد نظرتان، تا زمانی که در آن مستقر نشده‌اید، وجهی نپردازید اما اگر رزرو کرده‌اید، بعد از واریز، رسید و تأییدیه درخواست کنید. ویلاهایی که رزرو اینترنتی دارند معمولاً هزینه‌ اقامت یک شب را به‌صورت بیعانه درخواست می‌کنند. در حالت کلی شرایط رزرو،‌ میزان مبلغ بیعانه و امکان انصراف یا کنسلی بین مسافر و میزبان توافقی است. ویلاها هیچ مسئولیتی در مورد غذا و پذیرایی ندارند.

به قوانین پایبند باشید

مسافران باید در طول مدت اقامت خود شئونات و عرف منطقه را رعایت کنند. مثلاً صدای موسیقی را در ساعت‌های پایانی روز کم کنند. قبل از دعوت مهمان به ویلای خود به صاحب ویلا اطلاع بدهند.

البته میزبان می‌تواند پیش از اجاره این قبیل موارد را به مسافر تذکر بدهد. همراه آوردن حیوانات خانگی جز در مواردی که ویلادار مکان مناسبی در خارج از ساختمان برای آن‌ها تعبیه کرده باشد، ممنوع است.

مدارک شناسایی را همراه خود ببرید

فراموش نکنید که موقع اجاره‌ ویلا، مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید؛ درخصوص زوج‌ها نیز ارائه‌ شناسنامه یا اصل سند محرمیت ضروری است.

از آنجا که برنامه‌ریزی برای انتخاب ویلا در سفر معمولاً چند روز قبل از مسافرت شروع می‌شود و به‌خصوص برای تعطیلات نوروز پیدا کردن محل مناسب اسکان کار چندان ساده‌ای نیست پیشنهاد می‌کنیم از همین حالا دست به‌کار شوید.

خرید و فروش ملک

مهارت داشتن در خرید و فروش املاک در مدت زمان کوتاه و بازاریابی در این شغل یک استعداد ذاتی و نهادینه در هر فرد نیست ، این مهارت با آموزش و تجربه بدست می آید.  امروزه با فراهم شدن بستر های فضای مجازی امکان خرید و فروش ملک برای هر شخص به صورت مستقل فراهم شده است و هر فرد حتی با دانش کم می تواند وارد این حوزه شود. سایت های درج آگهی املاک و مستغلات در دهه اخیر بسیار مورد استقبال واقع شده اند.

از طرفی با افزایش استفاده روزانه از موبایل و اینترنت، اولین جایی که افراد به دنبال رفع نیاز خود هستند، فضای آنلاین و سایت های اینترنتی است. از این رو ثبت آگهی در سایت های املاکی از راه های موثر در خرید و فروش املاک و مستغلات است.

سایت درج آگهی چانچو

سایت درج آگهی چانچو نیز با توجه به نیاز های همه افراد جامعه در این حوزه فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز کرده است. شما می توانید با درج آگهی خود حال چه مالک یا بنگاه باشید، بسیار سریع خریدار واقعی خود را پیدا کنید و با در نظر داشتن موارد امنیتی وارد معامله شوید.

سایت چانچو خدمات درج آگهی املاک خود را به صورت حرفه ای و مجزا در دسته های ذیل فراهم کرده است، چنانچه شما قصد ، خرید یا فروش ، اجاره ، رهن ، تهاتر و مشارکت داشته باشید می توانید از طریق لینک های زیر به صفحه مورد نظر بروید :

آپارتمان

ملک کلنگی

خانه ی ویلایی

باغ ویلا

اتاق و سوئیت

اداری و تجاری

مغازه و غرفه

دفتر کار و مطب

زمین مسکونی و تجاری

زمین کشاورزی

زمین باغی

گلخانه و سردخانه

املاک صنعتی

انبار ، سوله ، سالن و پارکینگ

املاک دامداری ، طیور و آبزیان

رستوران ، تالار و سفره خانه

هتل ، متل ، هتل آپارتمان و مسافرخانه

کارخانه و کارگاه

معدن

خروج از نسخه موبایل