نماد سایت وبلاگ چانچو مطالبی متنوع در حوزه مسکن

نکات مهم و کاربردی خرید ویلا در شمال

نکات مهم و کاربردی خرید ویلا در شمال : لازم است بدانید که آیا پولی که بابت خرید ویلا می دهید، ارزش آن را دارد و می تواند تمامی نیازهای شما را تامین کند؟ آیا ویلای موردنظر می تواند تمام مزایا و ویژگی های مهم یک ویلا را برایتان داشته باشد یا خیر؟ به دلیل اهمیت این موضوع، ما چند نکته مهم برای خرید ویلا شمال ذکر خواهیم کرد که توجه به آنها می‌تواند شما را در انتخابی خوب یاری کند. پس با ما همراه باشید!

نکات مهم و کاربردی خرید ویلا در شمال

الف) مقدمات و نکات کلیدی اولیه در خرید ویلا شمال خوب

هنگامی‌که به خرید ویلا شمال تصمیم گرفتید و بودجه کافی برای آن تعریف کردید، باید سراغ مشاورین املاک در مناطق مختلف شمال کشور، مانند استان گیلان بروید و مشخصات قیمتی و همچنین مشخصات ساختاری ویلا را دریافت کنید. درنهایت با توجه به اطلاعاتی که دارید می‌توانید خریدی خوب و باصرفه داشته باشید.

قیمت خرید ویلا شمال و بودجه خریدار

اولین و شاید مهمترین فاکتور در خرید ویلا شمال تعیین قیمت آن و ایجاد تناسب بین این قیمت و بودجه مورد نظر شماست. معمولاً کسانی که قصد خرید ویلا در شمال و یا جنوب کشور را دارند، در وهله اول بودجه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و کمی تغییر برای قیمت‌های بالاتر و پایین‌تر در نظر می‌گیرند. معمولاً کسانی که از تعداد نفرات خانواده و همراهان خود اطلاع دارند، با توجه به اندازه ویلا بودجه خود را تعیین می‌کنند و همه تلاش خود را به کار می‌گیرند که اندازه ویلا و تعداد اتاق‌های آن با تعداد همراهان آنها تطابق داشته باشد.

برای دریافت قیمت ویلاهای شمال کشور، به خصوص استان گیلان و شهرهایی مثل زیباکنار، دو راه پیشنهاد می‌شود. راه اول، گرفتن قیمت از وب‌سایت مشاورین املاک است که می‌توانید به آدرس وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید و با توجه به اندازه ویلایی که لازم دارید قیمت مناسب خود را دریافت کنید. دومین روش که شاید مناسب‌تر هم باشد، مراجعه حضوری است که برای کسانی که نزدیک هستند و در ایام تعطیلات به سر می‌برند مناسب است.

تعیین وضعیت مالکیت و سند ملکی مطمئن

هنگام خرید ویلا شمال حتماً از وضعیت مالکیت ویلا اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که ویلای خود را از یک شخص یا مشاور املاک معتبر خریده‌اید. با توجه به وسیع بودن بازار ویلا در شمال کشور، احتمال هر گونه تقلب و کارهای ناپسند مانند کلاهبرداری در هنگام فروش ویلا زیباکنار یا نقاط دیگر وجود دارد.

خرید ویلا در شمال همه گیر شده و فروش آن بیشتر. یعنی هر کسی در قالب مشاور املاک اقدام به واگذاری ویلا به خریداران نا آشنا می کند و متاسفانه این موضوع باعث شده تا اعتبار شرکت های خرید و فروش ویلا زیر سئوال برود. همواره سعی کنید خرید خود را از شرکت های صاحب نام و شناسنامه دار انجام دهید.

از امکانات اولیه ویلا مانند آب، برق و گاز مطمئن شوید

معمولاً اکثر ویلاهای عرضه شده در شمال کشور از امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز برخوردارند و با یک بازدید ساده می‌توانید از آنها مطمئن شوید. اگر قصد خرید ویلا شمال در جنگل را دارید ممکن است برخی از این امکانات را نداشته باشد، بنابراین برای آنها تمهیدات لازم را در نظر بگیرید. در برخی مواد برای تأمین آب از چاه آب استفاده می‌شود که توصیه می‌شود موارد بهداشتی را در نظر بگیرید و سطح سلامت آن را بسنجید. ترجیحاً سعی کنید ویلایی را خریداری کنید که شبکه فاضلاب آن به دریا ریخته نشود.

فروشندگان ویلا را درست انتخاب کنید

لازم است بدانید، طراحی بی نظیر، معماری مدرن و منحصر به فرد در کنار استفاده از مصالح باکیفیت و مستحکم و پیروی از استانداردهای ساخت در یک منطقه‌ی جغرافیایی عالی، از جمله ویژگی های یک فروشنده‌ی نام آشنا و معتبر می باشد که در هنگام خرید ویلا بایستی این نکات را مدنظر داشته باشید. فاکتوری که می تواند خرید شما را به یک ملک ابدی تبدیل نماد، انتخاب فروشندگان معتبر می باشد. از این رو سعی کنید تمامی انتظارات خود را از ویلا بازگو کنید و تمامی جوانب امر را بسنجید و سپس اقدام به خرید نمایید.

بهترین زمان برای خرید ویلا

اگر می خواهید در زمانی مناسب با شرایط عالی به خرید بپردازید، بایستی بدانید که تابستان می تواند یک زمان مناسب برای خرید ویلا زیباکنار باشد. همچنین گاهی اوقات فروشندگان انبوه سازان ویلا، با در نظر گرفتن شرایطی عالی و استثنائی نیز اقدام به فروش ویلاهای خود می کنند که با آگاهی از زمان موردنظر می توانید یک سود حسابی ببرید.

ب) معماری و ساخت و ساز ویلا

طراحی نمای داخلی و خارجی سازه

کسانی که برای خرید ویلا شمال اقدام می‌کنند، باید به رطوبت هوا در این منطقه توجه ویژه داشته باشند و مطمئن شوند که ساختمان ویلای آنها در برابر رطوبت مقاوم است. چون رطوبت دریا می‌تواند نمای ظاهری یک ساختمان را به‌مرورزمان از بین ببرد. بنابراین طراحی نمای داخلی و خارجی سازه را در نظر بگیرید.

سیستم تهویه مناسب

رطوبت بالا در این محیط به این معنی است که سیستم تهویه مناسب در داخل ساختمان ضروری است و کسانی که به این آب و هوا عادت ندارند باید هنگام خرید ویلا شمال نسبت به رفع نواقص ویلا اقدام کنند.

نورگیری ویلا و سمت و جهت آن

نورگیری ویلا و سمت و جهت آن نیز در انتخاب اقامتگاه در شمال کشور مهم است و سعی کنید نورگیری ساختمان را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. این موضوع باعث می‌شود دکوراسیون ویلا و قسمت‌های آن مطابق با سلیقه شما صورت گیرد.

ج) موقعیت مکانی و منطقه‌ی جغرافیایی ویلا

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید ویلا شمال موقعیت مکانی ویلا است که از چند لحاظ می‌تواند اهمیت داشته باشد. اول اینکه قطعاً شما تمام ساعات خود را در داخل ویلا نمی‌مانید؛ گاهی اوقات پیش می‌آید که با دیدن نمای بیرونی و داخلی ویلا، فریب ظاهر امر را می خورید، فارغ از اینکه ویلایی که خریداری کرده‌اید و برایش پول هنگفتی هم پرداخت کرده‌اید دارای موقعیت جغرافیایی مناسب نیست مثلا نه به مسیرهای اصلی دسترسی دارد و نه به هیچ یک از مراکز خرید نزدیک می‌باشد.

این یک نقطه ضعف اساسی است که شما را برای همیشه پشیمان می‌کند، به همین دلیل است که اکثر فروشندگان معتبر، تمام اطلاعات مربوط به ویلاهای خود را به مشتری توضیح می‌دهند و از دسترسی آنها به مراکز خرید، مراکز درمانی و جاذبه‌های گردشگری اطلاعات خوبی را در اختیارشان قرار می دهند تا با آگاهی ویلای موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایند.

اما جنبه دیگر در باب اهمیت انتخاب موقعیت مکانی مناسب برای ویلا، دسترسی همراهان به ویلا است. معمولاً در سفر به شمال کشور، به دلیل ترافیک و سایر مسائل جاده‌ای احتمال جدایی همراهان وجود دارد. بنابراین اگر موقعیت مکانی ویلا مناسب باشد، راحت‌تر می‌توانند آن را پیدا کنند.

بنابراین انتخاب موقعیت مکانی و منطقه‌ی جغرافیایی ویلا بایستی در هنگام خرید و ساخت و ساز ویلا مورد اهمیت و توجه ویژه قرار گیرد.

نزدیکی و دسترسی به جنگل و ساحل و مسیرهای اصلی

جنبه اول در تعیین موقعیت مکانی و منطقه جغرافیایی ویلا، دسترسی آن به جنگل و ساحل است. باید اعتراف کرد که بیشتر گردشگران استان‌های شمالی کشور را به دلیل جنگل و ساحل زیبای آن انتخاب می‌کنند. بنابراین هرچه یک ویلا به ساحل یا جنگل نزدیک‌تر باشد و امکان دسترسی بهتری داشته باشد، گزینه بهتری برای خرید ویلا شمال محسوب می‌شود.

عرض کوچه ای که ویلا در آن قرار دارد

از طرف دیگر سعی کنید ویلای خود را در داخل کوچه‌های تنگ انتخاب نکنید. معمولاً کسانی که به استان گیلان یا سایر شهرهای شمال کشور سعی می‌کنند ماشین‌های خود را در کوچه‌ها پارک کنند و از جریمه شدن و یا پرداخت عوارض فرار کنند. بنابراین اگر ویلا ی داخل کوچه را پسندیدید، بهتر است از کوچه‌های بزرگ با عرض بیشتر استفاده کنید.

نزدیکی و دسترسی سریع و آسان به مراکز خرید و بازار

خرید مایحتاج زندگی و ضرورت های اولیه برای داشتن یک زندگی چیزی نیست که بخواهیم به راحتی از کنار آن عبور کنیم. اینکه در دل جنگل و منطقه ای بکر ویلای شمال خود را بخرید شاید تنها جنبه زیبایی داشته باشد ولی در نظر داشته باشید اگر دسترسی های مناسبی ویلای شما نداشته باشد برای خرید یک جنس ساده و معمولی باید کیلومتر ها راه بروید.

حال این موضوع را با شرایط سخت جاده ای و روز های بارانی و برفی مقایسه کنید تا متوجه موضوع بیشتر بشوید. در شهرک های ساحلی معمولا این موضوعات پیش بینی می شود.

نزدیکی و دسترسی سریع و آسان به جاذبه های گردشگری و توریستی

بکر بودن و توریستی بودن منطقه را در نظر داشته باشید؛ مناطق ساحلی از دید مردم ایران اهمیت زیادی دارند. آنها فصول گرم سال بخصوص به ساحل دریا می روند و برای داشتن یکی دو شب عالی در شمال هزینه خوبی می کنند. ولی توریست های خارجی اغلب به مناطقی از شمال سفر می کنند که جاذبه های بین المللی داشته باشد و در نوع خود بی نظیر باشد.

مانند تالاب بین المللی بوجاق در بندر انزلی که هر ساله تعداد زیادی گردشگر خارجی را به خود جذب می کند. ضمن اینکه توریست ها اقامت های طولانی مدت تری دارند پول بهتری برای اجاره ویلا در شمال می پردازند.

همه مردم دوست دارند شمال را به خاطر خاصیت آب و هوا و مناطق آن ببینند. وقتی وارد ویلا شمال خود می شوید نباید احساس کنید که در یک منطقه شهری هستید. این موضوع خلق شما را تنگ خواهد کرد و خیلی زود باعث پشیمانی شما از این سرمایه گذاری در شمال می شود.  ضمن اینکه باید ویلا شمال شما خاصیت و الگوی شهری را داشته باشد و دسترسی مناسب شما به امکانات شهری را فراهم کند باید در نظر داشته باشید که نبود جاذبه های طبیعی در اطراف محل ویلا شمال شما باعث می شود زندگی شما تفاوتی با منطقه شهری شما نداشته باشد.

خرید و فروش ملک

مهارت داشتن در خرید و فروش املاک در مدت زمان کوتاه و بازاریابی در این شغل یک استعداد ذاتی و نهادینه در هر فرد نیست ، این مهارت با آموزش و تجربه بدست می آید.  امروزه با فراهم شدن بستر های فضای مجازی امکان خرید و فروش ملک برای هر شخص به صورت مستقل فراهم شده است و هر فرد حتی با دانش کم می تواند وارد این حوزه شود. سایت های درج آگهی املاک و مستغلات در دهه اخیر بسیار مورد استقبال واقع شده اند.

از طرفی با افزایش استفاده روزانه از موبایل و اینترنت، اولین جایی که افراد به دنبال رفع نیاز خود هستند، فضای آنلاین و سایت های اینترنتی است. از این رو ثبت آگهی در سایت های املاکی از راه های موثر در خرید و فروش املاک و مستغلات است.

سایت درج آگهی چانچو

سایت درج آگهی چانچو نیز با توجه به نیاز های همه افراد جامعه در این حوزه فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز کرده است. شما می توانید با درج آگهی خود حال چه مالک یا بنگاه باشید، بسیار سریع خریدار واقعی خود را پیدا کنید و با در نظر داشتن موارد امنیتی وارد معامله شوید.

سایت چانچو خدمات درج آگهی املاک خود را به صورت حرفه ای و مجزا در دسته های ذیل فراهم کرده است، چنانچه شما قصد ، خرید یا فروش ، اجاره ، رهن ، تهاتر و مشارکت داشته باشید می توانید از طریق لینک های زیر به صفحه مورد نظر بروید :

آپارتمان

ملک کلنگی

خانه ی ویلایی

باغ ویلا

اتاق و سوئیت

اداری و تجاری

مغازه و غرفه

دفتر کار و مطب

زمین مسکونی و تجاری

زمین کشاورزی

زمین باغی

گلخانه و سردخانه

املاک صنعتی

انبار ، سوله ، سالن و پارکینگ

املاک دامداری ، طیور و آبزیان

رستوران ، تالار و سفره خانه

هتل ، متل ، هتل آپارتمان و مسافرخانه

کارخانه و کارگاه

معدن

خروج از نسخه موبایل